Toimintasuunitelma

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2023

42. toimintavuosi

1. YLEISTÄ

Yhdistyksemme tuleva toimintavuosi on suunniteltu toteutuvan suunnilleen edellisen vuoden tapaan. Omakustanteisista lounastreffeistä Nesteen kabinetissa on muodostunut jo perinteinen tapahtuma ja treffejä järjestetään myös v. 2023. Tilaisuutta on tarkoitus jatkaa aina loma-aikojen ulkopuolella. Lounastreffeistä on muodostunut yhdistyksemme kulmakivi. Yhteiset tapaamiset tekevät yhdessäolostamme tuttavallista ja kotoisaa.

Hallituksen pienempi kokoonpano on katsottu hyväksi ja jatkamme samalla lukumäärällä tulevanakin vuonna. Yhteistyö jäsenten kanssa on toiminut hyvin ja lisäapua on saatu aina pyydettäessä tapahtumiimme. Tarvitsemme jatkossakin tätä hyvää yhteistyötä koko jäsenistön kanssa.

2. JÄRJESTÖTOIMINTA

Yhdistyksemme kevät- ja syyskokoukset pidetään yhdistettynä maaliskuun 31. päivään mennessä.

Yhdistyksemme hallitus kokoontuu aina tarpeen mukaan n. 3-6 kertaa toimintavuoden aikana.

Koko jäsenistölle tarkoitettuja tilaisuuksia järjestetään pitkin vuotta. Erityisesti mainittakoon kevään Seniorikävely, Kuhinat ja lounastreffit. Teatterimatkoja ja muita retkiä olemme aiemmin tehneet itse ja yhdessä Alavuden yhdistyksen kanssa. Siten varmistamme, että teatterimatkat toteutuvat.

Jäseniltä toivomme ehdotuksia yhteisiin tilaisuuksiin ja toimintaan. Uusien aktiivisten jäsenien saaminen yhdistykseen mukaan on ensiarvoisen tärkeä tehtävä meille kaikille. Yhdistyksen menestyksekäs jatko on meistä kaikista kiinni.

3. HARRASTUSTOIMINTA

Seijan kuoro on edelleen tauolla.

Kuntosalivuorot jatkuvat Opiston kuntosalilla torstaisin.

Keilavuorot jatkuvat Opiston keilahallissa joka toinen tiistai.

Kaikkiin ryhmiin mahtuu uusia harrastajia. Tarkemmat tiedot tulevassa esitteessämme. Golfin pelaajia löytyy myös joukostamme ja siinä jatkamme taas ensi kesän viheriöillä.

4. PIIRIN TOIMINTAA

Pohjanmaan senioripiirin järjestämät tilaisuudet ja päivämäärät löytyvät myös piirin nettisivuilta. Tässä vaiheessa emme ole vielä saaneet tarkempaa tietoa tapahtumista.

Toimihenkilö- ja koulutuspäivä

Keilamestaruuskilpailut

Kevätkokous

Seniorikävely

Seniorigolf, & Patina

Kirkkopyhä

Syyskokous

5. YHDISTYKSEMME OMAT TILAISUUDET

v.2022 oli yhdistyksen 41. toimintavuosi ja onnistuimme koronasta huolimatta järjestämään muutamia tapahtumia. Lounas-treffit jatkuivat normaalisti, senorikävely toukokuussa, keilailuvuorot. Tarkoitus on v. 2023 järjestää yhteisiä tapahtumia ja retkiä ja kutsua mukaan myös senioriyhdistyksiä naapurikunnista.

Sääntömääräisten kokousten lisäksi kokoonnumme vapaamuotoisesti usean kerran vuodessa. Teatteriretket keväisin ja syksyisin saa väkeä liikkeelle. Lounastreffit ovat tuoneet uudenlaista iloista tapaamiskulttuuria yhdistykseemme. Teatteriin ja matkoille voi aina ottaa myös yhdistykseemme kuulumattoman ystävän mukaan. Hän maksaa tilaisuudesta muutaman euron enemmän. Samalla he pääsevät tutustumaan toimintaamme.

Seniorikävely toukokuussa tutustuttaa meitä aina oman kunnan eri paikkoihin. Kuhinat kokoavat meidät yhteen paistamaan lättyjä, se on yhdistykselle merkittävä tulonlähde jolla rahoitamme toimintaamme koko vuodeksi. Pikkujoulujuhla lauluineen ja sketseineen on aina odotettu tapahtuma. Toivottavasti pääsemme pitämään jäsenistömme yhteisiä merkkivuosipäiviä myös vuonna 2023.

Pitkin vuotta on tarkoitus pyytää luennoimaan kunnan ja muiden yhteisöjen edustajia tilaisuuksiimme.

Nämä kaikki suunnitelmat edellyttää korona-tilanteen rauhoittumista ja muutenkin tilanteen normalisoitumista.

6. TIEDOTUS Nettisivustomme on www.kuortane.senioriyhdistys.fi. Sinne päivitämme tulevia ja menneitä tapahtumia kuvineen. Sieltä löytyy myös yhdistyksen tilinumerot. Yhdistyksen sähköpostin kautta voi kysyä mieltä painavia asioita. Sähköpostimme on kuortane.seniorit@gmail.com. Sähköposti on puheenjohtajan, sihteerin ja taloudenhoitajan luettavissa. Tarvittaessa sähköposti lähetetään edelleen kaikille hallituksen jäsenille.

Lakeuden Portti -lehden seuratoimintasivuilla ilmoitamme tulevista tapahtumista hyvissä ajoin. Yhdistyksemme viralliset kokoukset löytyvät ko. lehden jäjestöt-osiosta.

Julkaisemme tapahtumiamme myös kunnan Nokiposti-julkaisussa mahdollisuuksien mukaan.

7. SUHTEET ULOSPÄIN

Jäsenistömme osallistuu itseään kiinnostaviin tilaisuuksiin omien tavoitteidensa mukaan.

8. TALOUS

Yhdistyksemme taloudellinen tilanne jatkuu vakaana myös tulevana vuonna. Suurin ponnistuksemme Kuhinat (v. 2022 n.20 talkoolaista osallistui) kerryttää suurimman osan tuotoistamme. Kertyvät varat käytämme jäsentemme iloksi ja hyvinvoinniksi.

Uusien, innostuneiden jäsenten saaminen iloiseen joukkoomme, on myös tulevan vuoden tavoitteemme. Tulkaa rohkeasti mukaan!

Kuortaneen kansalliset seniorit ry